تاثیرگذاری اجتماعی, راه اندازی کریدور جامع دانش توسط جناب اقای دکتر کمال شاه طالبی
طرح کریدور جامع دانش توسط جناب اقای دکتر شاه طالبی عضو هیات علمی گروه برق در دانشگاه اصفهان پیاده سازی شده است.

 

طرح کریدور جامع دانش توسط جناب اقای دکتر شاه طالبی عضو هیات علمی گروه برق در دانشگاه اصفهان پیاده سازی شده است. این طرح روشی کلی و ساختار یافته برای انتقال دانش به دانش­ آموزان و با محوریت دانشگاه اصفهان میباشد. در این طرح از اعضای هیئت علمی و دیگر صاحب­ نظران و اندیشمندان علاقهمند به فعالیتهای آموزشی مربوط به دانشآموزان (در مقاطع تحصیلی مختلف)، دعوت میشود با در نظر گرفتن زمینهی تخصصی خود، طرح یا سناریویی مناسب برای انتقال دانش مربوطه به دانش­ آموزان ارائه کنند.

موارد اجرا شده:

از ابتدای مطرح شدن طرح تا کنون سناریوهای گوناگون آن در دانشگاه اصفهان و در مرکز دانش، دانشگاه سایمون فریزر و مدارس شهر ونکوور کانادا اجرا شده است. فهرست برخی از موارد در جدول 1 ارائه شده است.

جدول 1) زمان و مکان برخی از اجراهای کریدور جامع دانش

مکان

شرکت کنندگان

تاریخ

دانشگاه اصفهان (دانشکده فنی و مهندسی)

دانش­آموزان 5 و 6 ابتدایی

20/02/1396

دانشگاه اصفهان (دانشکده فنی و مهندسی)

دانش­آموزان 5 و 6 ابتدایی

27/05/1396

دانشگاه اصفهان (دانشکده فنی و مهندسی)

دانش­آموزان منتخب

25/04/1396

Yennadon ES[1] (Vancouver-Canada)

دانش­آموزان 5 و 6 ابتدایی

31/03/2017

Echole Kilmer ES (Vancouver-Canada)

دانش­آموزان 4 و 5 ابتدایی

11/01/2019

Serpentine ES (Vancouver-Canada)

دانش­آموزان 4، 5 و 6 ابتدایی

04/02/2019

Waverley ES (Vancouver-Canada)

دانش­آموزان 3 و 7 ابتدایی

09/02/2019

World of Science (Vancouver-Canada)

دانش آموزان 9 و 10 دبیرستان

15/02/2019

Az-Zahraa Islamic Academy (Vancouver-Canada)

کادر اجرایی آکادمی

09/05/2019

دانشگاه اصفهان (مرکز رشد و فناوری)

دانش­آموزان 3 و 4 ابتدایی

14/11/1398

دانشگاه اصفهان (مرکز رشد و فناوری)

دانش­آموزان 5 و 6 ابتدایی

16/11/1398

 

 مزایای طرح:

برخی از مزایای وجود کریدور جامع دانش در دانشگاه اصفهان عبارتند از:

-         استفاده از خلاقیت­های فردی اعضای هیئت علمی تمامی گروه­های آموزشی (اعم از فنی، علوم انسانی، علوم پایه و...) در انتقال دانش با شیوه ­های بدیع و مرتبط با حوزه­ ی علمی خود به دانش­ آموزان،

-         استفاده از پتانسیل بی­ بدیل دانشجویی (به­ خصوص با پوشش دوره­ های کارآموزی و پژوهش دانشجویان)،

-         هدایت بخشی از پروژه­های مقطع کارشناسی به سمت طراحی سناریو و ساخت تجهیزات مورد نیاز در انتقال دانش به نسل دانش­ آموزیِ آماده­ ی ورود به دانشگاه،

-         تثبیت مرجعیت علمی دانشگاه اصفهان در بین خانواده ­ها،

-         تقویت ارتباط با صنعت و جامعه با مشارکت دادن نهادهای صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و... در ارائه­ ی سناریوهای مرتبط،

-         بهبود کیفی فرآیند آموزش و تدریس در مقطع کارشناسی با استفاده از نتایج آن دسته از سناریوهای کریدور دانش که در سطح دروس کارشناسی هستند،

-         زمینه­ سازی انجام پروژه­ های مرتبط با آموزش در کریدور با دریافت حمایت مادی و معنوی سازمان­ها، نهادها و صنایع برون­ دانشگاهی،

-         هدایت منابع مالی خیرین و سازمان­های مردم­ نهاد به سمت کریدور.

 

 

 

تاریخ:
1399/06/10
تعداد بازدید:
231
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان،میدان خوارزمی، ابتدای بلوار سلامت، ساختمان انصاری
کدپستی: 8174673441
تلفن: 37932685 تلفکس: 36682887
Powered by DorsaPortal