۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان

سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی از تاریخ 26 آبان ماه به صورت مجازی آغاز و تا 26 آذر ادامه دارد.

 

به گزارش وب سایت خبریuinews دکترسید اصغر میرباقری فرد رئیس کرسی مولوی پژوهی، مدیر قطب علمی مطالعات بنیادی و کاربردی ادب عرفانی و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان  در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی در خصوص برگزاری این همایش در دانشگاه اصفهان اظهار داشت:

مولوی یکی از بزرگترین شاعران عارف ادب فارسی است که آثار و اندیشه های وی شهرت جهانی دارد. کرسی مولوی پژوهی با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از سال 96 به برگزاری گردهمایی هایی در قالب همایش های بین المللی مولوی پژوهی اقدام کرد. اولین همایش به همت دانشگاه ارومیه و با حضور شماری از مهمانان داخلی و خارجی صورت گرفت. دکتر میرباقری در ادامه تصریح نمود: در این نوبت مقرر شد همایش به شکلی جدید و با همکاری گسترده تر دانشگاه های داخل و خارج برگزار گردد. با توجه به جایگاه دانشگاه اصفهان به نظر رسید که شایسته است دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های جامع برتر کشور و نیز دارا بودن قطب علمی ادب عرفانی برگزاری این همایش را بر عهده بگیرد. از این رو مقرر شد سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار گردد. انتظار می رود این همایش که با همکاری دانشگاه های زیادی از داخل و جامع کشور برگزار می شود تداوم داشته باشد و در طول سال نیز به صورت نشست هایی برگزار گردد.

 

دکتر احسان رئیسی معاون فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان و دبیر اجرایی این  همایش نیز اظهار داشت:

برای مطالعه این خبر بر روی لینک کلیک نمایید  
تاریخ:
1399/08/25
تعداد بازدید:
7372
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal