۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

مولوی سرمایه فکری و معنوی برای جهان بشر

دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد رئیس کرسی مولوی پژوهی در آیین افتتاح سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان، مولوی را سرمایه فکری و معنوی برای جهان بشریت دانست.

دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد رئیس کرسی مولوی پژوهی در آیین افتتاح سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان، مولوی را سرمایه فکری و معنوی برای جهان بشریت دانست.

به گزارش وب سایت خبری uinews دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد رییس کرسی مولوی پژوهی در آیین افتتاح سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان که در روز دوشنبه 26 آبان ماه در محل تالار معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان به صورت مجازی برگزار شد دو محور اساسی را مورد بحث و بررسی قرار داد و اظهار داشت: در محور اول مولوی را به عنوان سرمایه معنوی ، فکری و فرهنگی برای جهان بشر و در محور دوم چگونگی بهره وری از این سرمایه فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

دکتر میرباقری فرد در ادامه تصریح نمود: مولانا سرمایه بزرگی در عرصه فکر و اندیشه و فرهنگ است و این سرمایه محدود به فارسی زبانان نیست چرا که مولوی همواره به عنوان یک شخصیت جهانی مطرح بوده است. مولوی یک سرمایه بزرگ برای همه عالم بشر است . ما اگر قرار است سرمایه گذاری کنیم اول باید اثبات کنیم که این شخصیت دارای این ظرفیت بزرگ است. دکتر میرباقری افزود: مولانا در اشعار و آثار خود به صراحت اعلام کرده که من دامنه فکر و اندیشه خود را محدود به علاقه مندی های مادی نمی کنم. وی در منظومه فکری خود عالم را جدای از ظواهر و قید و بندهای ظاهری دارای یک حقیقت واحد می داند و حقیقتی که همه انسان ها ورای آن تفکر ظاهری باید به آن دست پیدا کنند. مولوی خود را به عنوان یک شخصیت جهانی معرفی کرده است پس یکی از دلایلی که می توانیم اثبات کنیم مولانا یک سرمایه بزرگ جهانی است اندیشه های خود مولاناست.

امروز نفوذ جاذبه مولانا مرزها را درنوردیده و به عنوان یک سرمایه بزرگ فکری تبدیل به یک شخصیت جهانی شده که محدود به یک قرن و زمان نیست بلکه برای همه زمان ها و برای همه دوره هاست.

دکتر میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ........
 
برای مطالعه کامل این خبر بر روی لینک کلیک نمایید.  
تاریخ:
1399/08/26
تعداد بازدید:
7800
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal