۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

ضرورت تشکیل شبکه جهانی مولوی پژوهی

رییس دانشگاه اصفهان در آیین افتتاح سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان بر ضرورت تشکیل شبکه جهانی مولوی پژوهی تاکید نمود.

رییس دانشگاه اصفهان در آیین افتتاح سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان بر ضرورت تشکیل شبکه جهانی مولوی پژوهی تاکید نمود.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاحیه سومین همایش بین المللی مولوی پژوهی در دانشگاه اصفهان که روز دوشنبه 26 آبان ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان به صورت مجازی برگزار شد مولوی را شخصیتی جهانی دانست و اظهار داشت: مولوی شخصیتی چند بعدی است که نمی تواند در بعد خاصی گنجانده شود. مولوی متعلق به جهان است و باید در ابعاد جهانی مورد مطالعه قرار گیرد.

دکتر طالبی ضمن اشاره به قدمت 70 ساله دانشگاه اصفهان اظهار داشت: بیش از 60 سال است که از قدمت دانشکده ادبیات می گذرد و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه اصفهان فعالیت های گسترده ای در عرصه های مختلف ادبی داشته است و در سال های اخیر نیز فعالیت های گسترده ای در ابعاد مختلف از جمله فعالیت های ارزشمند قطب عرفان در این گروه قابل توجه است. به خصوص فعالیت های دکتر میرباقری فرد مسئول قطب عرفان همواره منشا خیر و برکت برای دانشگاه بوده است.

رییس دانشگاه اصفهان مولوی را یک شخصیت جهانی دانست و در ادامه تصریح نمود: عرضه داشته ها و ذخیره های غنی علوم انسانی به جهانیان از سیاست های دانشگاه اصفهان است که بهترین تبلور آن مربوط به بحث مولوی پژوهی است. بدون تردید با اشراف و اذعان به شخصیت جهانی مولوی توصیه می شود که دبیرخانه مولوی شناسی به صورت دبیرخانه دائمی در دانشگاه اصفهان ایجاد و به معرفی ادبیات و عرفان غنی ایران به جهانیان بپردازد.

وی  ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل ..................
 
برای مطالعه کامل این خبر بر روی لینک کلیک نمایید.  
تاریخ:
1399/08/26
تعداد بازدید:
7700
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal