۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

تکیه بر دانش و فناوری ساخت داخل، تنها راه برون رفت از وابستگی

رییس دانشگاه اصفهان در آستانه بیست و یکمین هفته ملی پژوهش و فناوری و بیست و سومین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه اصفهان در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی اظهار داشت: تنها راه برون رفت از وابستگی، تکیه بر دانش و فناوری ساخت داخل است.

رییس دانشگاه اصفهان در آستانه بیست و یکمین هفته ملی پژوهش و فناوری و بیست و سومین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه اصفهان در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی اظهار داشت: تنها راه برون رفت از وابستگی، تکیه بر دانش و فناوری ساخت داخل است.

 به گزارش وب سایت خبریUINEWS هفته پژوهش و فناوری، فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش وفناوری در کشور فراهم می آورد تا کلیه ذی نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعیت موجود در کشور برای آینده، برنامه ریزی و اقدامات بهتر و مهم تری را در دستور کار خود قرار دهند. انتخاب و معرفی برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری و تجلیل از آنها و همچنین ایجاد فرصت تعامل بین ذی نفعان این حوزه به شیوه های مختلف نظیر برگزاری نمایشگاه، فن بازار، همایش ملی، مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فضایی را در کشورایجاد و به آن دامن می زند که ضمن ارتقاء شأن و جایگاه پژوهش و فناوری و فعالین در این عرصه، بسترسازی مستحکمی را برای ادامه راه تقویت و توسعه پژوهش و فناوری که ضامن پیشرفت واقعی کشور و ایجاد ثروت، رفاه و امنیت برای مردم است در ابعاد اجتماعی و فرهنگی فراهم نماید.

به همین مناسبت روابط عمومی دانشگاه با دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان مصاحبه ای انجام داده است که مشروح آن را مطالعه می فرمایید: 

 -جناب آقای دکتر طالبی لطفا در خصوص نقش دانشگاه اصفهان در پژوهش و فناوری و نفوذ آن در صنایع کشور توضیح بفرمایید؟

در راستای تقویت تعامل دانشگاه با جامعه و ماموریت هایی که در این زمینه برای دانشگاه تعریف شد، در برنامه‌ریزی دانشگاه اصفهان سعی شده روی بعضی شاخه‌های کاربردی برای پاسخ‌گویی به نیازهای صنایع سرمایه‌گذاری و ظرفیت سازی شود تا دانشگاه به قطب علمی برای بعضی صنایع کشور دراین حوزه‌ها تبدیل شود. از جمله‌ی این موارد: صنایع مرتبط با محیط زیست ازجمله پسماند و بازیافت، صنایع اپتیک و فوتونیک پیشرفته با همکاری صنایع اپتیک ایران، مرکز ویروس‌شناسی، مرکز نقشه‌برداری مغز و علوم شناختی، مرکز بازی‌های رایانه‌ای و اینترنت اشیاء و مانند اینها است. هر قدر امکان تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها روی تعدادی محدودی از زمینه‌های پیشرفته بیشتر باشد، امکان پاسخگویی به نیازهای هر روز نوشونده‌ی جامعه بیشتر می‌شود. مراکز نامبرده نه تنها در منطقه بلکه در سطح ملی کارکرد و دارای ضریب نفوذ است. 

-دیدگاه حضرتعالی در خصوص ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه چیست و اقدامات دانشگاه اصفهان در تداوم و تحکیم این ارتباط چگونه بوده است؟.................................

برای مطالعه کامل این مصاحبه بر روی لینک کلیک نمایید.  
تاریخ:
1399/09/16
تعداد بازدید:
7498
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal