۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

رونمایی از وقفنامه مدرسه چهارباغ در موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان

به مناسبت روز جهانی موزه ها، سند وقف نامه مدرسه چهارباغ و طومار آیات قرآنی متعلق به زمان قاجاریه در موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان رونمایی شد.

به گزارش وب سایت خبری uinews رونمایی از وقفنامه مدرسه چهارباغ در موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان با حضور هیات رییسه دانشگاه، دکتر سوسن بابایی از انگلیس، دکتر محسن قائم فرد، دکتر نزهت احمدی ، دکتر بابایی و دکتر سپهری و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه و استان به صورت نیمه مجازی برگزار شد.

سند وقف نامه مدرسه چهارباغ و طومار آیات قرآنی متعلق به زمان قاجاریه که جز مجموعه شخصی دکتر بابایی است، در موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان رونمایی و مجموعه ای قرآن نفیس دست نویس به خط نسخ و دارای تذهیبی زیبا شامل 60 جلد مربوط به دوره قاجار از طرف خانواده بهنام به موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان اهدا شد. تعداد 60 جلد قرآن نیم جزء در جعبه‌ای با نقش های منبت و فلزکاری شده ساخت دوره قاجار قرار گرفته استهمچنین خانواده مرحوم سپهری از کارمندان دانشگاه اصفهان، اسناد تصویری تاریخ دانشگاه شامل عکس، نگاتیو و اسلاید را به موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان اهدا کردند.

شایان ذکر است در این مراسم دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان،بهترین مکان برای حفظ آثار و اشیا نفیس را موزه دانشگاه دانست و تصریح نمود: دانشگاه اصفهان با بیش از 70 سال قدمت، علاوه بر گنجینه های علمی و فرهنگی ، ظرفیت های موزه ای بسیار نفیسی را  حفظ کرده است که باید به منصه ظهور بگذارد

وی، بزرگترین .......................
 
برای مطالعه این خبر بر روی لینک کلیک نمایید. 
تاریخ:
1400/02/29
تعداد بازدید:
6466
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal