۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

اعطای جایزه دکتر برنجکوب به دکتر مهدوی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان

مراسم اعطای جایزه دکتر مهدی برنجکوب عصر پنجشنبه همزمان با اختتامیه هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در دانشگاه اصفهان برگزار و شرکت " ایده پژوهان اسپادانا به مدیریت دکتر مجتبی مهدوی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، به عنوان واحد فناور برتر در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات معرفی و موفق به دریافت این جایزه شد.

 

مراسم اعطای جایزه دکتر مهدی برنجکوب عصر پنجشنبه همزمان با اختتامیه هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در دانشگاه اصفهان برگزار و شرکت " ایده پژوهان اسپادانا به مدیریت دکتر مجتبی مهدوی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان، به عنوان واحد فناور برتر در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات معرفی و  موفق به دریافت این جایزه شد.

به گزارش وب سایت خبری uinews مراسم اعطای جایزه دکتر مهدی برنجکوب با حضور دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان و دکتر ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان عصر پنجشنبه 11 شهریورماه سال جاری، همزمان با اختتامیه هجدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

 شایان ذکر است،تندیس مخصوص به همراه مبلغ 50 میلیون تومان از طرف شرکت مهندسی پیام پرداز و 300 میلیون تومان وام از طرف صندوق پژوهش و نوآوری شهرک علمی تحقیقاتی توسط آقایان دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان، دکتر ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر دخیل علیان معاون شهرک علمی تحقیقاتی به آقای دکتر مهدوی تقدیم شد.
 

دکتر سیدمحمد دخیل علیان مسوول اجرایی رویداد جایزه دکتر مهدی برنجکوب در این مراسم گفت: این جایزه با هدف گرامیداشت یاد مرحوم دکتر برنجکوب که عضو موسس و موثر انجمن رمز ایران و پاسداشت خدمات ارزنده او در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) به شرکت فناور برتر اعطا شد.

وی در ادامه افزود:  پس از فراخوان اعلام شده برای این رویداد، 6 شرکت فناور واجد شرایط شدند که پس از مصاحبه حضوری و غیر حضوری و داوری صورت گرفته سه شرکت به مرحله نهایی رسیدند که در نهایت ،شرکت ایده پژوهان اسپادانا موفق به دریافت این جایزه شد.

وی معیارهای ارزیابی در این رویداد را نوآوری محصول، تحقیق و توسعه، سیستم ها، ساختار مدیریتی و مدل کسب و کار عنوان و اضافه کرد: رویداد سالانه اعطای "جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا" به ابتکار چند نهاد از جمله شهرک علمی و تحقیقاتی استان، دانشگاه صنعتی اصفهان و انجمن رمز ایران و همچنین خانواده او و شرکت پایه گذاری شده توسط مرحوم برنجکوب، برگزار می شود.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: در این رویداد، دستاوردهای نوآورانه تیم‌ها و شرکت‌های نوپای فناور(استارتاپ) در بخش افتا ارزیابی و به شرکت برگزیده جایزه نقدی و تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری اعطا می شود.

وی گسترش فعالیت تیم‌های فناور و شرکت‌های نوپا در صنعت افتا، تقویت روحیه کارآفرینی و تشویق دانشگاه‌ها به پژوهش‌های کاربردی قابل استفاده، تولید محصولات و خدمات نوآورانه در صنعت افتا و حرکت به سمت خودکفایی و صادرات در صنعت یاد شده  را از اهداف مهم این رویداد عنوان کرد.

مرحوم دکتر مهدی برنجکوب، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و از پیشگامان توسعه دانش و فناوری بومی رمزنگاری و "امنیت فضای تبادل اطلاعات" (اَفتا) در کشور بود که سال 1396 پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

گفتنی است،  هجدهمین دوره کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران پس از 2 روز برگزاری با اعطای جایزه دکتر برنجکوب و معرفی مقاله ها و پایان نامه های برتر در زمینه امنیت اطلاعات و رمزشناسی  امروزبه کار خود پایان داد.

شایان یادآوری است، 28 مقاله در زمینه‌های مختلف مانند مبانی رمزشناسی، پیاده‌سازی الگوریتم‌های رمزنگاری، امنیت شبکه، امنیت رایانش، نهان‌سازی اطلاعات و جرم‌یابی در فضای مجازی در این رویداد علمی ارائه و سه کارگاه آموزشی با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی داخل و خارج کشور با هدف ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه برگزار شد.

 

تاریخ:
1400/06/12
تعداد بازدید:
6045
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal