۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
FA
دانشگاه اصفهان

تجدید میثاق سرپرست دانشگاه اصفهان با شهدای دانشگاه

دکتر حسین هرسیج در اولین روز کاری خود به اتفاق دکتر طالبی و هیات رییسه دانشگاه، ضمن حضور در گلزار شهدای دانشگاه و تجدید میثاق با شهدا اظهار داشت: حیات طیبه شهدا در تار و پود دانشگاه مشاهده می شود و امروز با شهدای گرانقدر میثاق می بندیم که تداوم بخش راه آن بزرگواران باشیم.


دکتر حسین هرسیج در اولین روز کاری خود به اتفاق دکتر طالبی و هیات رییسه دانشگاه، ضمن حضور در گلزار شهدای دانشگاه و تجدید میثاق با شهدا اظهار داشت: حیات طیبه شهدا در تار و پود دانشگاه مشاهده می شود و امروز با شهدای گرانقدر میثاق می بندیم که تداوم بخش راه آن بزرگواران باشیم.

 

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر حسین هرسیح سرپرست دانشگاه اصفهان در مراسم تجدید میثاق با شهدای دانشگاه که در اولین روز کاری خود برگزار شد، ضمن تشکر از آحاد دانشگاهیان که در مقدس ترین جای دانشگاه که حرم شهدا هست حضور  یافته و یاد و خاطره شهدای دانشگاه را گرامی داشته اند، اظهار داشت: فعالیت هایی که برای دانشگاه انجام شده قابل تقدیر است و مسئولیتی که اینجانب قبول کرده ام مکمل کار این عزیزان خواهد بود علاوه بر این برنامه هایی در راستای دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز در نظر داریم که جزئیات آن را بعدا اعلام خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه در ادامه تصریح نمود: حیات طیبه شهدا در تار و پود دانشگاه مشاهده می شود و امروز با شهدای گرانقدر میثاق می بندیم که تداوم بخش راه آن بزرگواران باشیم.

وی در ادامه، ویژگی اصلی شهدا را طیب بودن آن ها دانست و اظهار داشت: این پاک بودن شهدا بوده که آن ها را به این درجه از بزرگی رسانده که برای خدا و نه برای خلق خدا باشند و ضمن طیب بودن، مطهر هم هستند، یعنی هم پاکند و هم پاک کننده هستند.

دکتر هرسیج همچنین بیان داشت: اگر دانشگاه یک سری پاکی ها دارد همه به برکت این شهدا است و اگر می خواهیم تاثیرگذار باشیم و خون شهدا را پاس بداریم باید خودمان پاک باشیم.

سرپرست دانشگاه در ادامه افزود: همه حوزه های دانشگاه اعم از استادان و کارمندان باید شهدا را سرلوحه خود قرار داده و ضمن پایبندی به اصول اخلاقی و ارزش های والای شهدا، ضمن این که خود طیب هستند دیگران را نیز دعوت به پاکی و نیکی نمایند و در راه شهدا گام برداشته و برای پیشرفت کشور حرکت نمایند.

دکتر هرسیج همچنین ضمن بیان اهمیت صداقت و معنویت در مسئولیت ها اظهار داشت: مسئولیت امانت است نه طعمه ای که به دنبال آن باشیم. بنابراین همه عزیزان با صداقت، معنویت و دور از تبعیض فعالیت خود را باید انجام داده و به جای بیان نقاط ضعف دیگران از نقاط قوت همدیگر استفاده بهینه نماییم.

وی همچنین از زحمات دکتر طالبی، هیات رییسه ، مدیران حوزه های مختلف تشکر و قدر دانی نمود.

دکتر هرسیج تصریح نمود، امروز در پیشگاه خداوند و در جوار شهدای گرانقدر دانشگاه عهد و میثاق می بندیم که تداوم بخش راه ائمه معصومین باشیم و ان شا اله با ورود همه تشکل ها و اقشار و آحاد دانشگاه ارزش های معنوی و علمی در کنار هم بیش از پیش رشد پیدا کنیم.  

سرپرست دانشگاه در پایان ضمن تاکید بر مطالبه گری در حوزه های مختلف دانشگاه اظهار داشت: منابع ما محدود است و اینجانب مشورت پذیر هستم و انشااله همه با هم در راستای ارتقا علمی و فرهنگی دانشگاه گام برخواهیم داشت.

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین  حاج آقا مستاجران مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریک به دانشگاهیان به خاطر انتصاب شایسته دکتر هرسیج به عنوان سرپرست دانشگاه اظهار داشت: به حمداله دانشگاه در یک مسیر خوبی قرار گرفته و ان شااله  مسیر تکامل را ادامه می دهد.

وی در ادامه افزود: شهدایی که این جا در محضرشان هستیم هر کدام متعلق به یکی از مجموعه هایی است که برای دفاع از میهن اسلامی به شهادت نایل شدند و ما امروز همه این جا جمع شدیم که با هرگونه علایقی ، با اقتدا به شهدا ، از دکتر هرسیج حمایت کنیم .

حجت الاسلام مستاجران تصریح نمود: با توجه به این مهم که ما در مسیر گام دوم انقلاب هستیم و از پختگی ویژه ای برخورداریم همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم به دکتر هرسیج در پیشبرد امور کمک نماییم.

وی همچنین افزود: یکی از عزیزانی که نقش محوری برای خاکسپاری شهدای دانشگاه در این مکان مقدس را داشتند، دکتر هرسیج بود و امروز در این مکان مقدس با اقتدا به شهدای گرانقدر ، تداوم بخش آرمان های آن بزرگواران در عرصه های مختلف ارزشی و علمی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مستاجران همچنین از خدمات دکتر طالبی تقدیر و برای ایشان آرزوی موفقیت نمود و تصریح نمود از همه هیات رییسه دانشگاه که در شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها دانشگاه را به نحو مطلوب اداره کردند تشکر و قدر دانی می نماییم و ان شااله دکتر هرسیج هم با شرایط بهتری دانشگاه را اداره نمایند.

 

شایان ذکر است در این مراسم دکتر طالبی رییس سابق دانشگاه نیز ضمن تبریک به مناسبت انتصاب دکتر هرسیج به عنوان سرپرست دانشگاه  اصفهان اظهار داشت: انتصاب دکتر هرسیج که یک بار دیگر توفیق خدمت به دانشگاه را کسب کردند و این بار در سنگر ریاست دانشگاه در خدمت ایشان هستیم را مغتنم می شمارم و برای ایشان آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

دکتر طالبی در ادامه افزود: وضعیت دانشگاه شفاف و روشن است و در چند روز اول کاری جناب آقای دکتر هرسیج ، زوایای امور دانشگاه را برای ایشان تشریح می کنیم.

وی هدف دانشگاه را آموزش و پژوهش دانست و اظهار داشت: در آموزش هم تعلیم و هم تربیت گنجانده شده و در تعلیم بحث تخصص و در تربیت بحث تعهد مطرح است. تعهدی که هر دانش آموخته باید با آن عجین شود تربیت اسلامی است که شامل فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز می شود. طبق آیین نامه استخدامی 6 وظیفه برای اعضای هیات علمی نوشته شده است که علاوه بر  آموزش و پژوهش، فعالیت های  تربیتی و فرهنگی نیز مطرح می باشد.

دکتر طالبی افزود: در بخش پژوهش نیز در دانشگاه نسل چهارم و جامعه محور ، پژوهش ها، پهنه گسترده تری مانند حل معضلات و مشکلات جامعه را در خود دارند و باید به آن بپردازند.

وی در ادامه تصریح نمود: گزارش فعالیت های دانشگاه از طریق معاونت ها به دکتر هرسیج ارایه و اعلام خواهد شد .

دکتر طالبی همچنین اظهار داشت: ایام خوشی است از این منظر که فردی به عنوان رییس دانشگاه انتخاب شده که به لحاظ شخصیتی و تجارب قبلی  علاوه بر  آگاهی کافی و لازم، نسبت به  فعالیت های دانشگاه اشراف کامل دارند و ان شااله دانشگاه را آن گونه که شایسته است به پیش ببرند.

وی افزود: امیدواریم که همه به اتفاق برای پیشبرد امور دانشگاه ، در خدمت دکتر هرسیج باشیم و همه آحاد دانشگاه با حمایت و پشتیبانی از ایشان در راستای تحقق سیاست های دانشگاه مشارکت نمایند.

 

گفتنی است دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان اولین روز کاری خود را با حضور در گلزار شهدای دانشگاه اصفهان و میثاق با شهدای دانشگاه شروع نمود. در این مراسم که روز شنبه 22 آبان 1400 برگزار شد،  دکتر طالبی رییس سابق دانشگاه، هیات رییسه، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه،جمعی از مدیران، کارکنان، دانشجویان و تشکل های فعال دانشجویی دکتر هرسیج را همراهی نمودند.   

 

تاریخ:
1400/08/22
تعداد بازدید:
5675
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal