سایت اصلی دانشگاه
نقشه سایت
عضویت / ورود اعضاء
پست الکترونیک
۱۴۰۴ سه شنبه ۲۵ تیر
EN
Please enter a value with valid length
دوباره تلاش کنید
!!!b۱!!!
!!!b۱!!!
درباره دانشکده
تاریخچه دانشکده
روسای پیشین
اعضای دانشکده
ریاست دانشکده
معاونت ها
معاون آموزشی
معاون پژوهشی
معاون دانشجویی
پرسنل دانشکده
مسئول بین المللی سازی دانشکده
تحصیلات تکمیلی و امور پژوهشی
امور پژوهشی
امور تحصیلات تکمیلی
امور پژوهشی و ارتقا هیات علمی
کمیته ارتقا و تبدیل وضعیت
راهنمای نحوه تکمیل شناسنامه علمی متقاضیان ارتقاء
دستورالعمل اجرایی آیین نامه ارتقا (دستورالعمل داخلي دانشگاه اصفهان)
نحوه بارگزاری مقالات در سامانه گلستان
امتیاز مجلات مهندسی(۱۴۰۲)
گروه های آموزشی
مهندسی برق
مهندسی پزشکی
مهندسی شیمی
مهندسی مکانیک
مهندسی صنایع و آینده پژوهی
مهندسی هوافضا
گروه مهندسی برق
جلسه دفاع از رساله دکترا آقای سجاد مالک
جلسه باعنوان کنترل بار فرکانس سیستم قدرت با استفاده از یکپارچهسازهای خودروی برقی و بار ترموستاتی، در تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۴/۰۲/۰۳ برگزار می گردد.
جلسه دفاع از رساله دکترا آقای
سجاد مالک
، باعنوان
کنترل بار فرکانس سیستم قدرت با استفاده از یکپارچهسازهای خودروی برقی و بار ترموستاتی
، در تاریخ چهارشنبه ۱۴۰۴/۰۲/۰۳ ساعت ۱۴ در اتاق شورا ساختمان صناعت برگزار می گردد.
استاد راهنما: آقای دکتر
امین خدابخشیان خوانساری
چکیده:
برقراری تعادل میان تولید و مصرف یکی از چالشهای اساسی در سیستمهای قدرت است، چرا که هرگونه عدم تعادل موجب انحراف فرکانس از مقدار نامی میشود. این چالش بهویژه در شرایطی که منابع انرژی تجدیدپذیر مانند تولیدات بادی و خورشیدی با خروجی متغیر مورد استفاده قرار میگیرند، نمود بیشتری پیدا میکند. با توسعه شبکههای قدرت و افزایش استفاده از بارهای پاسخگو در آینده، این بارها میتوانند نقشی کلیدی در بهبود پایداری سیستم قدرت ایفا کنند. در این پژوهش، بارهای پاسخگویی شامل خودروهای برقی و بارهای ترموستاتی مورد بررسی قرار گرفتهاند. خودروهای برقی بهعنوان یکی از ارکان حملونقل پاک در آینده نزدیک بهوفور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین، بارهای ترموستاتی با ویژگی اینرسی گرمایی، در بسیاری از بخشهای سیستم قدرت حضور دارند. از آنجا که هر خودروی برقی یا بار ترموستاتی بهتنهایی توانایی محدودی برای مشارکت در کنترل فرکانس دارد، این بارها در قالب یکپارچهسازها تجمیع میشوند. تجمیع بارها نهتنها مدیریت آنها را بهبود میبخشد، بلکه بار مخابراتی شبکه ارتباطی را نیز کاهش میدهد و امکان بهرهبرداری مؤثر توسط اپراتور سیستم قدرت را فراهم میسازد. در این رساله، یک کنترلکننده شبکه عصبی مقاوم برای مشارکت بارهای پاسخگو در قالب یکپارچهسازها طراحی و ارائه شده است. طراحی این کنترلکننده در چند مرحله انجام گرفته است. ابتدا معادلات حالت یکپارچهساز و سیستم قدرت استخراج شد. سپس، یک کنترلکننده مقاوم با در نظر گرفتن عدم قطعیت، تأخیر مخابراتی و اغتشاش طراحی گردید. این کنترلکننده پسخورد حالت به دادههای متغیرهای حالت سیستم قدرت نیاز دارد. با توجه به اینکه اندازهگیری یا انتقال این متغیرها در عمل بهسادگی امکانپذیر نیست، یک کنترلکننده شبکه عصبی مصنوعی طراحی شد که رفتار کنترلکننده پسخورد حالت را شبیهسازی میکند. این کنترلکننده شبکه عصبی، با استفاده از خطای کنترلی ناحیه (ACE)، خروجی کنترلکننده پسخورد حالت را تولید میکند. در ادامه، کنترلکننده پیشنهادی در محیط غیرخطی نرمافزار DIgSILENT PowerFactory بر روی دو سیستم قدرت دوناحیهای و سهناحیهای آزمایش شد. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که این کنترلکننده، در مقایسه با روشهای موجود، عملکرد بهتری در حفظ فرکانس سیستم قدرت در مقدار نامی داشته است.
تاریخ:
۱۴۰۴/۰۱/۱۹
تعداد بازدید:
۴۵۹
منبع:
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه اصفهان
می باشد.
کتابخانه مرکزی
سامانه پرداخت الکترونیک
اتوماسیون اداری
سامانه آموزشی و پژوهشی
پست الکترونیکی
راهنمای تلفن
یادگیری الکترونیکی
Powered by
Dorsa
Portal