۱۴۰۴ سه شنبه ۱۱ تير
FA
دانشگاه اصفهان

برگزاری هفتمین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان

دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از برگزاری آنلاین این رویداد پژوهشی در 5 و6 اسفندماه 1400در دانشگاه اصفهان خبر داد.

 

دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از برگزاری آنلاین این رویداد پژوهشی در 5 و6 اسفندماه 1400در دانشگاه اصفهان خبر داد.

به گزارش وب سایت خبریuinews دکتر جواد راستی دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» اظهار داشت: هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»پنجم و ششم اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» تصریح نمود: علاوه بر علاقه‌ محققین به بررسی مزایا و نیز آثار زیانبار بازی‌های رایانه‌ای موجود، در سال‌های اخیر پژوهش‌های هیجان‌انگیزی با مشارکت متخصصین رشته‌های مختلف در زمینه‌ توسعه‌ بازی‌های رایانه‌ای جدید به هدف درمان، آموزش، تبلیغات، ورزش، فرهنگ‌سازی و ... که در یک نگاه کلی سرگرمی‌های جدی (Serious Entertainments) نامیده می‌شوند، انجام گرفته است که مسیری نوین در پژوهش‌های بین‌رشته‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: این رویداد به همت دانشگاه اصفهان با همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با هدف کمک به رشد و توسعه دانش و فناوری‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و انتقال آخرین تجارب و دستاوردهای پژوهشی علوم انسانی و هنری و فنی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دکتر راستی، حوزه‌های مورد تمرکز این کنفرانس را روانشناسی، جامعه‌شناسی، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حقوق، اقتصاد، مدیریت، هنر، پزشکی، آموزش و سایر علوم وابسته اعلام کرد و گفت: از بزرگترین شبکه‌ پژوهشی کشور در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای (بیش از 250 عضو هیأت علمی و خبره‌ صنعت گیم از داخل و خارج کشور) برای ارزیابی مقالات این کنفرانس استفاده می شود.

وی از نمایه شدن مقالات این کنفرانس در ISC و Civilica، خبر داد و گفت: همکاری با مجلات علمی-پژوهشی جهت چاپ نسخه‌ گسترش‌یافته‌ مقالات برتر و امکان ارتباط مستقیم شرکت‌کنندگان با شاخص‌ترین پژوهشگران داخل و خارج کشور از مزایای شرکت در این کنفرانس است.

به گفته دبیر هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، نگاه ویژه‌ این دوره از کنفرانس، بازی‌های رایانه‌ای، رویکرد مبتنی بر شواهد (Evidence-based Approach) است. عضو هیأت علمی دانشکده‌ی مهندسی در بیان این موضوع تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیش از 500 مقاله در ادوار مختلف کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها ارائه شده‌اند که سهم مهمی در توسعه‌ی پژوهش‌های مرتبط با این حوزه داشته‌اند. اما در بسیاری از تحقیقات انجام‌شده، ابزارها و روش‌ها و مداخلات انجام‌شده لزوماً مؤثرترین یا مناسب‌ترین در نوع خود نیستند و قابلیت تحقق در دنیای واقعی را ندارند. از دلایل این امر می‌توان به عدم توجه به هزینه‌ها و مشکلات پیاده‌سازی و بازار، فاصله‌ی زیاد با فضای ذهنی کاربران دنیای واقعی و دشواری تبدیل یافته‌های تحقیق به اطلاعات قابل استفاده در واقعیت اشاره کرد. نگاه ویژه‌ی این دوره‌ی کنفرانس به بازی‌های رایانه‌ای؛ رویکرد مبتنی بر شواهد (Evidence Based Approach) اختصاص دارد. هدف ما، ترغیب پژوهشگران به تکیه بر شواهد واقعی از قبیل مصاحبه‌ها، گزارش‌ها، مطالعات موردی و میدانی و مانند آن در تحلیل نتایج پژوهش‌هاست تا از این بستر، محملی برای رفع نیازهای واقعی صنعت و اکوسیستم را فراهم آوریم. بدیهی است این رویکرد می‌تواند در همه‌ی حوزه‌های تحت پوشش کنفرانس اعم از فنی و مهندسی، هنر و علوم انسانی لحاظ گردد.

وی افزود: به مقالات برتر این نگاه ویژه به انتخاب کمیته‌ی تخصصی کنفرانس، جوایز نقدی از سوی بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای به ارزش مجموعاً بیست میلیون تومان اهدا خواهد شد. به علاوه این مقالات در کتاب ویژه‌ی کنفرانس چاپ خواهند شد و نویسندگان مقالات در فهرست سفید تحقیقات کاربردی بنیاد قرار خواهند گرفت.

علاقه مندان به شرکت در این کنفرانس می توانند جهت ثبت‌نام و ارسال مقالات به آدرسhttps://cgco2022.ui.ac.ir مراجعه کنند.

تاریخ:
1400/05/28
تعداد بازدید:
7252
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal