۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
FA
دانشگاه اصفهان

توسعه روابط بین المللی مبتنی بر تقویت دیپلماسی علمی

سرپرست دانشگاه اصفهان در مراسم معارفه و تکریم مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بر توسعه روابط بین المللی، مبتنی بر تقویت دیپلماسی علمی تاکید نمود.

 

سرپرست دانشگاه اصفهان در مراسم معارفه و تکریم مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه بر توسعه روابط بین المللی، مبتنی بر تقویت دیپلماسی علمی تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر حسین هرسیج سرپرست دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن تشکر از زحمات ارزشمند دکتر طیبی به خصوص در حوزه بین المللی سازی دانشگاه اظهار داشت: تقویت  دیپلماسی علمی از برنامه های راهبردی دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

 

وی در ادامه دیپلماسی علمی را مبنای اقتدار جوامع دانست و تصریح نمود: دیپلماسی علمی ابزاری برای ارتباط با جامعه جهانی و بهره مندی از دستاوردهای متقابل علمی در سطح بین المللی است.

دکتر هرسیج ضمن تاکید بر ضرورت حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم تصریح نمود: دانشگاه های نسل چهارم در شکل دهی آینده جامعه خود نقش آفرینی می کنند و با شناسایی نیازهای جامعه، ضمن بررسی روند های جاری و آتی جهانی و تشخیص نقاط ضعف و قدرت جامعه ، مسیر های سیاسی، اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی کشور را به سمت و سویی رهنمون می کنند که کشور بتواند جایگاه خود را در سطح بین الملل به دست آورد.

سرپرست دانشگاه همچنین خواستار فرهنگ سازی مناسب در خصوص پررنگ شدن دیپلماسی علمی در دانشگاه شد و افزود: نام گذاری یک روز به عنوان بین المللی سازی دانشگاه در هفته بزرگداشت روز معلم، بسیار حائز اهمیت است و باید به این مهم توجه شود.

دکتر هرسیج تصریح نمود: تعاملات بین المللی منجر به افزایش قدرت می شود و اگر می خواهیم اقتدار کشور افزایش یابد، باید در حوزه بین المللی سازی قدرت آفرین باشیم.

 

دکتر رسول رکنی زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز ضمن تشکر از زحمات دکتر طیبی در حوزه بین الملل و دکتر شاهین در حوزه ارتباط با صنعت اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی در حوزه دیپلماسی علمی بسیار فعال شدیم و بعد از جنگ نیز در عرصه تکنولوژی موفقیت های چشم گیری به دست آوردیم و هم اکنون ما میراث دار فرهنگی عظیم هستیم که باید این میراث عظیم فرهنگی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی همچنین افزود: با توجه به روح مادی گرایی که در جهان حاکم شده است، ما باید نقش خود را در کشوری که از پیشینه تاریخی بزرگی برخوردار است به نحو مطلوب ایفا کرده و برای ایجاد یک زیست بوم جدید و دست یابی به تمدن نوین اسلامی تلاش نماییم.

 

دکتر سید کمیل طیبی مدیر وقت دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه نیز ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر شاهین تصریح نمود: همواره خود را متعلق به دانشگاه اصفهان می دانم و خانواده دانشگاه اصفهان در راس نیات و اهداف من قرار دارد.

وی در ادامه افزود: خداوند را شاکرم که دانشگاه با مسئولیت دکتر هرسیج و مدیریت بهینه ایشان در مسیر رشد و تعالی در حال حرکت است.

دکتر طیبی همچنین از زحمات همکاران دفتر همکاری های علمی و بین المللی تشکر و برای این مجموعه آرزوی موفقیت و پیشرفت و تعالی نمود.

 

شایان ذکر است، دکتر آرش شاهین مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی نیز اظهار داشت: در حوزه روابط بین المللی دکتر طیبی زحمات زیادی کشیدند و مشهود است. این آهنگ توسعه در راستای جامعه محوری و تمدن سازی به صورت هدفمند، شتاب خواهد گرفت.

دکتر شاهین در ادامه تصریح نمود: اهداف عالی دانشگاه در جهت تمدن سازی و جامعه محوری در حال حرکت است و در ماموریت جدیدی که خواهیم داشت به ویژه در حوزه پژوهشی دانشگاه،همگام با دانشگاه نسل سه و چهار می بایستی توام با شبکه سازی حرکت نماییم.  در دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دریافتیم که از 654 عضو هیات علمی فقط 5 درصد در طرح ها درگیر بودند که علی رغم محدودیت ها سعی کردیم بیشتر کار کنیم و مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی را جلب نماییم.

وی افزود: در دفتر همکاری های علمی و بین المللی نیز نظر ما همین است، یعنی یک هیات علمی بتواند در گفتمان، دیپلماسی و تعامل و شناخت نسبت به نظام بین الملل موفق باشد.

دکتر شاهین در ادامه به تشریح  37 برنامه راهبردی و ارایه نقشه راه به منظور هدفمندسازی برنامه های کلان روابط علمی و بین المللی دانشگاه پرداخت و خواستار همدلی، همکاری و هم افزایی همه بخش های دانشگاه به منظور دستیابی به اهداف متعالی دانشگاه شد.

وی در ادامه تصریح نمود: در نهایت روش کار ما برپایه پندارنیک، گفتارنیک و کردار نیک با رویکرد و چارچوب اهل بیت(ع) مبتنی بر عزت،حکمت و مصلحت است.

دکتر شاهین ضمن تاکید بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار داشت: روش ما مبتنی بر مستندات، هدفمندی،هم افزایی و هم ارزش افزایی مثبت است.

گفتنی است این مراسم 25 اسفند 1400، با حضور کارکنان و مدیران دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه، در محل تالار نیم طبقه کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 
 
 

 

 
 
 
تاریخ:
1400/12/25
تعداد بازدید:
14395
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal