!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره گروه
معرفی گروه
گرایش ها و مقاطع تحصیلی
الکترونیک
قدرت
کنترل
مخابرات
افراد گروه
اعضای هیات علمی
کارشناسان
پژوهشگران پسادکتری
امور آموزشي
آدرس کانال تلگرامی مهندسی برق
فرمهاي آموزشي
دروس ارائه شده نیمسال
دروس دوره کارشناسی
دروس دوره های تحصیلات تکمیلی 1
دروس دوره های تحصیلات تکمیلی 2
دروس دوره های تحصیلات تکمیلی 3
دروس ارائه شده
برنامه هفتگی اساتید دانشکده
کارآموزی دانشجویان کارشناسی
راهنمای کارآموزی
کارآموزی گروه مهندسی برق
شیوه نامه تهیه گزارش کارآموزی
فرمت گزارش کارآموزی (word)
فرمت گزارش کارآموزی (pdf)
فرم های کارآموزی
فرم شماره 2 (word)
فرم شماره 2 (pdf)
فرم های الف تا ج (word)
فرم های الف تا ج (pdf)
شرکت های کارآموزی (تابستان 1402)
مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان
شرکت تولیدی رعد
شرکت کیمیاگران اسپادانا
شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک
شرکت گسترش تجارت فراسو
شرکت گروه مپنا
شرکت محافظت حریق سپنتا ایرانیان
شرکت کاشفان نیلفام
امور پژوهشی
گروه های پژوهشی
گروه پژوهشی برنامه ریزی و بهره برداری شبکه های قدرت
گروه پژوهشی پردازش کاربردی تصویر و سیگنال
گروه پژوهشی حسگرها و واسط ها
گروه پژوهشی رادار
گروه پژوهشی کنترل و اتوماسیون
فهرست پایان نامه های ثبت شده
دکتری
کارشناسی ارشد
آزمايشگاه ها و كارگاه ها
آزمايشگاه اصول الكترونيك (الكترونيك 1)
آزمايشگاه الكترونيك آنالوگ 1 ( الكترونيك 2)
آزمايشگاه الكترونيك صنعتي
آزمایشگاه آنتن
آزمايشگاه پردازش سيگنالهاي ديجيتال (DSP)
آزمایشگاه تأسیسات الکتریکی
آزمايشگاه تكنيكپالس
آزمایشگاه سیستم های انرژی
آزمایشگاه فشار قوی
آزمايشگاه FPGA
آزمايشگاه كنترل خطي
آزمایشگاه کنترل دیجیتال
آزمایشگاه کنترل صنعتی
آزمايشگاه ماشين 1
آزمايشگاه ماشين 2
آزمایشگاه مدارهای الکتریکی
آزمايشگاه مدارهاي مخابراتي
آزمایشگاه مدارهای پالس و دیجیتال
آزمايشگاه مخابرات ديجيتال
آزمایشگاه میکرو کنترلر
دانشجویان
دکتری
کارشناسی ارشد
کارشناسی
دوباره تلاش كنيد
دانشکده فنی و مهندسی
گروه مهندسی برق
گروه مهندسی برق
جلسه دفاع از رساله دکترا آقای سجاد مالک
جلسه باعنوان کنترل بار فرکانس سیستم قدرت با استفاده از یکپارچهسازهای خودروی برقی و بار ترموستاتی، در تاریخ چهارشنبه 1404/02/03 برگزار می گردد.
جلسه دفاع از رساله دکترا آقای
سجاد مالک
، باعنوان
کنترل بار فرکانس سیستم قدرت با استفاده از یکپارچهسازهای خودروی برقی و بار ترموستاتی
، در تاریخ چهارشنبه 1404/02/03 ساعت 14 در اتاق شورا ساختمان صناعت برگزار می گردد.
استاد راهنما: آقای دکتر
امین خدابخشیان خوانساری
چکیده:
برقراری تعادل میان تولید و مصرف یکی از چالشهای اساسی در سیستمهای قدرت است، چرا که هرگونه عدم تعادل موجب انحراف فرکانس از مقدار نامی میشود. این چالش بهویژه در شرایطی که منابع انرژی تجدیدپذیر مانند تولیدات بادی و خورشیدی با خروجی متغیر مورد استفاده قرار میگیرند، نمود بیشتری پیدا میکند. با توسعه شبکههای قدرت و افزایش استفاده از بارهای پاسخگو در آینده، این بارها میتوانند نقشی کلیدی در بهبود پایداری سیستم قدرت ایفا کنند. در این پژوهش، بارهای پاسخگویی شامل خودروهای برقی و بارهای ترموستاتی مورد بررسی قرار گرفتهاند. خودروهای برقی بهعنوان یکی از ارکان حملونقل پاک در آینده نزدیک بهوفور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. همچنین، بارهای ترموستاتی با ویژگی اینرسی گرمایی، در بسیاری از بخشهای سیستم قدرت حضور دارند. از آنجا که هر خودروی برقی یا بار ترموستاتی بهتنهایی توانایی محدودی برای مشارکت در کنترل فرکانس دارد، این بارها در قالب یکپارچهسازها تجمیع میشوند. تجمیع بارها نهتنها مدیریت آنها را بهبود میبخشد، بلکه بار مخابراتی شبکه ارتباطی را نیز کاهش میدهد و امکان بهرهبرداری مؤثر توسط اپراتور سیستم قدرت را فراهم میسازد. در این رساله، یک کنترلکننده شبکه عصبی مقاوم برای مشارکت بارهای پاسخگو در قالب یکپارچهسازها طراحی و ارائه شده است. طراحی این کنترلکننده در چند مرحله انجام گرفته است. ابتدا معادلات حالت یکپارچهساز و سیستم قدرت استخراج شد. سپس، یک کنترلکننده مقاوم با در نظر گرفتن عدم قطعیت، تأخیر مخابراتی و اغتشاش طراحی گردید. این کنترلکننده پسخورد حالت به دادههای متغیرهای حالت سیستم قدرت نیاز دارد. با توجه به اینکه اندازهگیری یا انتقال این متغیرها در عمل بهسادگی امکانپذیر نیست، یک کنترلکننده شبکه عصبی مصنوعی طراحی شد که رفتار کنترلکننده پسخورد حالت را شبیهسازی میکند. این کنترلکننده شبکه عصبی، با استفاده از خطای کنترلی ناحیه (ACE)، خروجی کنترلکننده پسخورد حالت را تولید میکند. در ادامه، کنترلکننده پیشنهادی در محیط غیرخطی نرمافزار DIgSILENT PowerFactory بر روی دو سیستم قدرت دوناحیهای و سهناحیهای آزمایش شد. نتایج شبیهسازی نشان میدهد که این کنترلکننده، در مقایسه با روشهای موجود، عملکرد بهتری در حفظ فرکانس سیستم قدرت در مقدار نامی داشته است.
تاریخ:
1404/01/19
تعداد بازدید:
443
منبع:
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه اصفهان
می باشد.
کتابخانه مرکزی
سامانه پرداخت الکترونیک
اتوماسیون اداری
سامانه آموزشی و پژوهشی
پست الکترونیکی
راهنمای تلفن
یادگیری الکترونیکی
Powered by
Dorsa
Portal